Sommarhälsning

 tystnad2

En sommarhälsning till dig!!

Sommar – Underbart och en skön tid …

Föreningen Katekumenatet önskar dig en skön sommar, inga måsten och inga krav, bara vara. Vi önskar att du får fylla på ditt förråd och vila. Avkoppling, kreativitet och lust för kropp själ och ande. Låt dagen och tillfället ge dig…

”Gud gav oss minnen, så att vi kan njuta  av junirosor när det är december i våra liv” James M Barrie

Du får också en psalm som du kan nynna på och ta till dig texten .

PSALM 814
Här vid stranden nära vattnet
finns en plats som ger mig ro
Här vid stranden nära vattnet
fylls mitt inre utav tro
Här får jag vila
och Du finns här
mitt i livets kamp och strid
Här får jag vila
och Du finns här
med din nåd för varje tid.
Här vid stranden nära vattnet
gav Du mat i överflöd
Här vid stranden nära vattnet
värmer ännu eldens glöd
Här får jag vila
och Du finns här
mitt i livets kamp och strid
Här får jag vila
och Du finns här
med din nåd för varje tid.
Här vid stranden nära vattnet
talar Du till oss idag
Här vid stranden nära vattnet
är mitt svar Se här är jag
Här får jag vila
och Du finns här
mitt i livets kamp och strid
Här får jag vila
och Du finns här
med din nåd för varje tid.
text Ragnwei Axellie musik Britta Snickars

6 - Kopia

Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Sommarhälsning

  1. Lena skriver:

    Ha en bra sommar själv! Jag längtar efter ledighet och njuter av stunderna!

Kommentera

